Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Mechanika>Diržo pavaros ir jų ypatumai (2)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Diržo pavaros ir jų ypatumai (2)

  
 
 
1234567
Aprašymas

Mašinų elementų laboratorinis darbas nr.3. Darbo tikslai: Rasti duotos diržo pavaros pradinio įtempimo suminę jėgą 2F0. Rasti galimą perduoti momentą T1. Rasti pavaros n.k. Η ir jį atitinkantį slydimo koeficientą ζ. Diržo traukos savybes pavaizduoti grafiškai ir suformuluoti išvadas apie pavaros darbingumą. Diržo pavaros ir jų ypatumai. Diržų tipai. Diržo skriemuliai. Išvados.

Ištrauka

Darbo tikslai:
• Rasti duotos diržo pavaros pradinio įtempimo suminę jėgą 2F0.
• Rasti galimą perduoti momentą T1.
• Rasti pavaros n.k. η ir jį atitinkantį slydimo koeficientą ζ .
• Diržo traukos savybes pavaizduoti grafiškai ir suformuluoti išvadas apie pavaros darbingumą.


Diržo pavaros priskiriamos trinties pavarų grupei. Naudinga jėga, kurią gali perduoti diržas, priklauso nuo trinties koeficiento, tampraus slydimo kampo ir nuo pradinės diržo įtempimo jėgos.
Trinties koeficientas priklauso nuo diržo ir skriemulio medžiagos frikcinių savybių. Tampraus slydimo kampo dydis priklauso nuo skriemulio apgaubimo kampo ir diržo tamprumo modulio. Diržo pradinio įtempimo jėga priklauso nuo diržo stiprumo ir nuo guolių kraulumo.
Iš 3.1 pav. matyti, kad, pavarų neapkrovus, diržo šakų įtempimo jėgos yra lygios.
Perduodant sukimo momentą, priklausomai nuo sukimosi krypties viena iš diržo šakų patiria padidėjusią tempimo jėgą ir yra vadinama aktyviąja šaka, o kita – sumažėjusią įtempimo jėgą ir yra vadinama pasyviąja šaka. Šių jėgų skirtumas ir yra naudinga diržo perduodama jėga.
Kuo didesnė pradinio įtempimo jėga, tuo didesnis galimas šakų įtempimo jėgų skirtumas, o tuo pačiu didesnė ir naudinga diržo įtempimo jėga arba perduodamas sukimo momentas. Tačiau be saiko didinti jėgos negalima, nes darbo metu aktyvios šakos įtempimai gali viršyti ribinius ir diržas gali nutrūkti.
Kai diržas perduoda sukimo momentą, tarp jo ir skriemulių neišvengiamai pasireiškia tamprusis slydimas. Jo rezultatas – skirtingi skriemulių apskritiminiai greičiai. Jų skirtumas įvertinamas slydimo koeficientu.
Matematiškai apskaičiuoti slydimo ir n.k. kitimą, keičiantis apkrovimui, praktiškai neįmanoma, nes tai priklauso nuo daugelio faktorių, kuriuos ne visada galima aprašyti. Todėl diržo pavaros tiriamos eksperimentiškai. Tyrimų rezultatai iliustruojami kreivėmis.
Slydimo ir n.k. kitimo kreivės charakterizuoja diržo pavaros darbingumą. Iki pavaros perkrovimo, t.y.iki buksavimo, pastebimos dvi būdingos zonos:
• Tampraus slydimo zona. Tampraus diržo slydimas priklauso nuo jo tamprių deformacijų. Kadangi tamprios diržo deformacijos apytikriai atitinka Huko dėsnį, tai ši slydimo kreivės dalis artima tiesei. Šioje zonoje n.k. artėja prie maksimalios reikšmės.
• Padidinto slydimo zona. Pastoviai šioje zonoje pavara neturėtų dirbti. Perkrovimai, kad ir nedideli, leistini tik trumpą laiką.
Taigi iš slydimo ir n.k. kitimo kreivių galime nustatyti ne tik optimalų naudingo diržo įtempimo ir pradinio įtempimo jėgų santykį, bet ir tikimybę, kad pavarai nepakenks trumpalaikiai perkrovimai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2012-03-08
DalykasMechanikos laboratorinis darbas
KategorijaMechanika
TipasLaboratoriniai darbai
Apimtis6 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis109.55 KB
Autoriusegutis5
Viso autoriaus darbų12 darbų
Metai2002 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasR. Maskeliunas
Švietimo institucijaVilniaus Gedimino Technikos Universitetas
FakultetasMechanikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Dirzo pavaros ir ju ypatumai (2) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Laboratoriniai darbai
  • 6 puslapiai 
  • Vilniaus Gedimino Technikos Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • R. Maskeliunas
  • 2002 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą