Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
-2
naudingas +1 / nenaudingas -3

Sankaba

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829
Aprašymas

Automobilių (2) kursinis projektas. Sankaba. Sankabos klasifikacija. Frikcinės sankabos. Fizikos pagrindai. Viendiskės sankabos su cilindrinėmis spyruoklėmis. Viendiskė sausa sankaba su membranine spyruoklė. Dvidiskė sausa sankaba. Sausų sankabų diskai. Daugiadiskės sankabos. Valdymo įrenginiai. Sankabos valdymas lynu. Hidraulinė sankabos valdymo pavara. Valdymas išretėjimu. Išjungiklis. Automatinės sankabos. Išcentrinės sankabos. hidrodinaminė sankaba. Elektromagnetinė sankaba. Diagnostika ir priežiūra. Pagrindinių duomenų skaičiavimas. Prispaudimo jėgos skaičiavimas. Spaudimas veikiantis į frikcinius antdėklus. Prispaudimo disko eiga. Sankabos krūvio parametrų skaičiavimas. Santykinio buksavimo darbo skaičiavimas. Sankabos disko masės skaičiavimas. Detalių skaičiavimas. Sankabos plokštelinės prispaudimo spyruoklių skaičiavimas. Varomasis diskas. Varomojo disko ir frikcinių antdėklų jungimo elementų skaičiavimas. Veleno skaičiavimas. Dempferinių spyruoklių skaičiavimas. Pavaros skaičiavimas.

Ištrauka

Sankaba skirta trumpam laikui atjungti transmisiją nuo veikiančio variklio ir po to sklandžiai juos sujungti. Transmisija atjungiama sustabdant automobilį arba perjungiant pavaras. Veikiantis variklis sklandžiai sujungiamas su transmisija, kad automobilis pradėtų lėtai važiuoti. Be to, sankaba slopina sukamuosius švytavimus ir saugo transmisiją, kad nesulūžtų, kai perduodamas labai didelis sukimo momentas. Tada sankaba praslysta. Didžiausias sankabos perduodamas sukimo momentas MS didesnis už didžiausią variklio sukimo momentą. Tai įvertinama sankabos atsargos koeficientu, kuris reiškia santykį:
; čia Me max - didžiausias variklio sukimo momentas.
Automobilių sankaboms β = 1,5 - 2,5. Kai šis koeficientas per mažas, nežymiai padidėjus sukimo momentui, sankaba pradeda slysti. Dylant sankabos diskams, atsargos koeficientas mažėja. Sankabų su diafragmine prispaudimo spyruokle β reikšmė priimama mažesnė, o krovininių automobilių bei autobusų sankabų - didesnė.
Sankaboms keliami šie reikalavimai:
• turi perduoti variklio išvystomą sukimo momentą transmisijai;
• turi sklandžiai įsijungti ir išsijungti;
• turi visiškai išsijungti;
• sankabos inercijos momentas turi būti kuo mažesnis;
• gerai nuvesti šilumą nuo besitrinančių paviršių;
• turi apsaugoti transmisiją nuo dinaminių apkrovų;
• turi būti lengvai valdoma.

Kad sankaba visiškai įsijungtų ir perduotų visą variklio išvystomą sukimo momentą nebuksuodama, sankabos valdymo mechanizme numatomi specialūs reguliavimai. Jų dėka tarp sankabos išjungimo svirtelių ir išjungimo guolio palaikomas tarpelis. Sankabos valdymo pedalo laisvoji eiga yra proporcinga šio tarpelio dydžiui. Dylant sankabos diskų frikciniams antdėklams, tarpelis mažėja. Daugelyje šiuolaikinių sankabos valdymo mechanizmų naudojami automatiniai laisvosios eigos reguliavimo įtaisai.
Sankaba turi būti lengvai valdoma, norint visiškai atjungti variklį nuo transmisijos, kai ji išjungta, turėti nedidelį varomosios dalies inercijos momentą. Kuo mažesnis sankabos inercijos momentas, tuo mažesnės pavarų dėžės krumpliaračių smūginės apkrovos perjungiant pavaras bei mažesnės sinchronizatorių apkrovos. Kadangi sankabos inercijos momentas priklauso nuo jos diskų skersmens, stengiamasi, kad jis neviršytų 400 mm.
Sankabos konstrukcija turi užtikrinti gerą šilumos nuvedimą nuo besitrinančių dalių. Sankabos diskų pastovi darbo temperatūra garantuoja stabilų sankabos darbo režimą. Buksuojant sankabos diskams, jų temperatūra didėja (gali siekti net 300°C, o trinties koeficientas mažėja (gali sumažėti iki 2 ir daugiau kartų)).
Sankaba apsaugo automobilio transmisiją nuo dinaminių apkrovų. Jos susidaro staiga kintant automobilio judėjimo greičiui (pvz., staigiai stabdant neišjungus sankabos), staiga įjungiant sankabą, važiuojant per didelius nelygumus ir pan. Be to, automobilio transmisija nuolat veikiama periodinių dinaminių apkrovų, kurios susidaro dėl netolygaus variklio sukimo momento. Dinaminėms apkrovoms sumažinti sankabose naudojami sukamųjų virpesių slopintuvai. Sankabų klasifikacija pateikta 2 paveiksle. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-11-14
DalykasMechanikos kursinis darbas
KategorijaMechanika
TipasKursiniai darbai
Apimtis24 puslapiai 
Literatūros šaltiniai7
Dydis596.15 KB
AutoriusRaimondas
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2008 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasJurgita Poškienė
Švietimo institucijaVilniaus Gedimino Technikos Universitetas
FakultetasTransporto inžinerijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Sankaba [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

  • 2013-11-29 IP: 78.60.90.124
    MR. question sako

    Ar imanoma is kur nors gaut briezinius sito darbo?

  • 2010-11-09 IP: 78.56.237.129
    Costantino sako

    siame darbe nera temu apie Automatines sankabas!

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 24 puslapiai 
  • Vilniaus Gedimino Technikos Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Jurgita Poškienė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
-3
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą