Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Mechanika>Automobilių pavarų dėžės projektavimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Automobilių pavarų dėžės projektavimas

  
 
 
123456789101112131415161718192021
Aprašymas

Kursinio projekto užduotis: Reikia suprojektuoti į laipsnių pavarų dėžę kai duoti pradiniai duomenys. Pradiniai duomenys parinkti remiantis prototipu Honda Civic 4 pavarų dėže, bei kitus techninius parametrus. Pavarų dėžės paskirtis. Pavarų dėžės veikimo principas. Pavarų dėžės gedimai ir remontas. Pagrindinių matmenų parinkimas. Tarpašinio atstumo parinkimas. Krumpliaračių modulio parinkimas. Pagrindinių krumpliaračių matmenų parinkimas. Minimalaus veleno skersmens skaičiavimas. Atsparuminiai skaičiavimai. Veleno skerspjūvio posūkio kampo ir įlinkio skaičiavimas. Guolių parinkimas. Sinchronizatoriaus skaičiavimas. Alyvos parinkimas.

Ištrauka

Reikia suprojektuoti į laipsnių pavarų dėžę kai duoti pradiniai duomenys. Pradiniai duomenys parinkti remiantis prototipu Honda Civic 4 pavarų dėže, bei kitus techninius parametrus. Šie parametrai pateikti žemiau.

Pavarų dėžė keičia automobilio arba traktoriaus traukos jėgą, važia¬vimo greitį ir kryptį bei ilgesnį laiką atjungia transmisiją nuo variklio.
Pagal perdavimo skaičiaus keitimo būdą pavarų dėžės būna laipsninės, belaipsnės bei mišriosios. Automobilių ir traktorių pavarų dėžės dažniausiai būna laipsninės, krumpliaralinės.
Laipsninės pavarų dėžės savo ruožtu skirstomos: a) pagal laipsnių skaičių, t. y. pavarų skaičių važiuoti pirmyn - į trijų, keturių, penkių laipsnių; b) pagal pavarų perjungimo būdą - su slankiojančiais krump¬liaračiais, su paslankiomis perjungimo movomis (be sinchronizatorių ir su sinchronizatoriais), su perjungimo sankabomis; c) pagal velenų įtaisymą ir jų skaičių: su nejudamais velenais; su judamais velenais (planetinės); su išilgai ir skersai išdėstytais velenais; dviejų, trijų ir daugelio velenų; d) pagal tai, kiek vienu metu būna sujungtų krumpliaračių porų - į viena-pore/s, dvipores ir daugiapores; e) pagal valdymo būdą - į tiesioginio valdymo, distancinio valdymo, pusiau automatines ir automatines pavarų dėžes. Pavarų dėžėse pavaros gali būti perjungiamos atjungus varikli nuo transmisijos ir jo neatjungus.
Pavarų dėžėms keliami šie reikalavimai:
- būtina užtikrinti dinamines ir ekonomines charakteristikas teisingai parenkant perdavimo skaičius;
- būtina užtikrinti ilgalaikį pavarų dėžės atjungimą nuo variklio, esant neutraliai padėčiai;
- valdymo paprastumas ir tikslumas;
- didelis n.v.k.
Taip pat keliami tokie reikalavimai, kaip darbo patikimumas, aptarnavimo paprastumas, maži gabaritai ir masė, maža kaina.
(pavarų dėžės schema pateikta pav 1)
Kai kuriuose automobiliuose ir traktoriuose prie pavarų dėžės įtaiso¬mas papildomas dviejų laipsnių reduktorius, kuris padvigu¬bina pavarų skaičių. Reduktorius būna greitinantysis (daugintuvas) arba lėtinantysis (demultiplikatorius). Greitinantysis reduktorius dažniausiai įtaisomas didelės talpos krovininiuose automobiliuose, skirtuose dirbti su priekabomis. Pagerinto pravažumo automobiliuose ir traktoriuose įtai¬somas lėtinantysis reduktorius. Pavarų dėžės su papildomais redukto¬riais vadinamos dauginamojo tipo.
Kai kurių traktorių pavarų dėžėse įtaisomas reverso mechanizmas. Tada traktorius gali visomis pavaromis važiuoti tiek pirmyn, tiek atgal. Tokios pavarų dėžės vadinamos reversinėmis.
Automobilių ir traktorių pavarų dėžėse naudojami krumpliaračiai su tiesiais, įstrižais ir ševroniniais krumpliais. Krumpliaračiai su įstrižais krumpliais dirba tyliau ir nuosekliau perduoda didelį sukimo momentą, todėl jie gana plačiai naudojami.
Traktoriaus ir automobilio galia tuo geriau panaudojama, kuo dau¬giau pavarų turi jo pavarų dėžė. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-11-13
DalykasMechanikos kursinis darbas
KategorijaMechanika
TipasKursiniai darbai
Apimtis19 puslapių 
Literatūros šaltiniai5
Dydis852.74 KB
AutoriusRaimondas
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2008 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasJ. Poškienė
Švietimo institucijaVilniaus Gedimino Technikos Universitetas
FakultetasTransporto inžinerijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Automobiliu pavaru dezes projektavimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 19 puslapių 
  • Vilniaus Gedimino Technikos Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • J. Poškienė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą