Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Mechanika>Vairo mechanizmas
   
   
   
naudingas +1 / nenaudingas -1

Vairo mechanizmas

  
 
 
123456789101112131415161718
Aprašymas

Užduotis: Suprojektuoti pagal automobilio VAZ - 2103 prototipą vairo mechanizmą. Įvadas. Vairo trapecijos skaičiavimas. Svirčių posvyrio kampo skaičiavimas. Skersinės trauklės ilgio skaičiavimas. Trapecijos briaunos m ilgio skaičiavimas. Kampo α2 skaičiavimas. Kampo α1 skaičiavimas. Trapecijos normalaus darbo sąlygų tikrinimas. Vairo mechanizmo pavaros reduktoriaus medžiagų parinkimas ir įtempimų skaičiavimas. Vairo reduktoriaus geometrinių parametrų skaičiavimas. Tarpašinio atstumo skaičiavimas. Teorinis ritinėlių krumplių skaičius. Pavaros modulio skaičiavimas. Slieko diametro koeficiento skaičiavimas. Perstūmio koeficiento skaičiavimas. Faktinio perdavimo skaičiaus skaičiavimas. Slieko ir ritinėlio matmenų skaičiavimas. Slieko dalijamojo apskritimo diametras siauriausiame pjūvyje. Slieko vijos viršūnių diametras siauriausiame pjūvyje. Slieko vijų įdubų diametras siauriausiame pjūvyje. Slieko darbinės dalies ilgis. Teorinio rato dalijamojo apskritimo diametras. Teorinio rato krumplių viršūnių diametras. Teorinio rato krumplių įdubų diametras. Atsparumo skaičiavimas. Kontaktinių įtempimų tarp slieko ir ritinėlio skaičiavimas. Jėga, veikianti išilgai slieko ašies. Kontaktinis plotas. Vairo veleno patikrinimas sukimui. Svirties, jungiančios vairo reduktorių su priekiniu kairiu ratu, atsparumo skaičiavimas. Vairo mechanizmo reduktoriaus kokybinių parametrų skaičiavimas. Pavaros naudingumo koeficiento, pavarai dirbant tiesiogine linkme, skaičiavimas. Pavaros naudingumo koeficiento priešinga linkme skaičiavimas. Vairo įrenginių priežiūra.

Ištrauka

Suprojektuoti pagal automobilio VAZ - 2103 prototipą vairo mechanizmą, kai:
pavaros perdavimo skaičius u = 16,
automobilio bazė L = 2424.


VAZ 2103 vairo mechanizmas ypatingas tuo, kad šio automobilio vairo reduktorių sudaro globoidinis sliekas su dvigubu ritinėliu. Sliekas vadinamas globoidiniu, nes jo vijos yra išdėstytos ant toroidinio paviršiaus. Tokio slieko privalumas yra tas, kad jo apkrovimo geba yra 1,5-2 kartus didesnė nei cilindrinio slieko. Tai aiškinama tuo, kad vienu metu sukabinime dalyvauja ne vienas, o keli krumpliai. Be to, gerai išdėstyta kontaktinė linija. Tokio vairo reduktoriaus pavara , turi mažus trinties nuostolius, nes slydimo trintis yra pakeista riedėjimo trintimi. Dėl šios priežasties yra didelis pavaros tiesioginis naudingo veiksmo koeficientas – η1 = 0,77...0,82, o atvirkštinis η2 = 0,6.
Taip pat esant tokiai porai yra lengvas kabinimosi reguliavimas. Jis atliekamas perstumiant ritinėlio velenėlį ašine kryptimi. Dėl tarpelio reguliavimo galimybės ritinėlio ašis slieko ašies atžvilgiu yra perstumta dydžiu A =5  7. Darbiniai ritinėlio paviršiai yra kūginiai.
Šis globoidinis sliekas gaminamas specialiu pjovimo įrankiu. Jo pjovimo briaunos eina per slieko ašį. Jo ruošiniui apsisukus vieną kartą apie savo ašį, įrankis pasukamas tuo pačiu kampu ir perstumiamas radialiai slieko atžvilgiu.
Dėl tokių pagrindinių vairo reduktoriaus privalumų pavara "globoidinis sliekas -ritinėlis " yra plačiai paplitusi. Ją naudoja daugelis automobilių gamintojų. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-10-29
DalykasMechanikos kursinis darbas
KategorijaMechanika
TipasKursiniai darbai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai3
Dydis568.72 KB
AutoriusVanitus
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas4
Švietimo institucijaVilniaus Gedimino Technikos Universitetas
FakultetasTransporto inžinerijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vairo mechanizmas [speros.lt].DOC
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 12 puslapių 
  • Vilniaus Gedimino Technikos Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą