Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Mechanika>Mašinų detalių kursinis projektavimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mašinų detalių kursinis projektavimas

  
 
 
12345678910111213141516
Aprašymas

Įvadas. Elektros variklio parinkimas. Visos pavaros kinematinis jėginis skaičiavimas. Trapecinio diržo pavaros skaičiavimas. Orientacinis veleno skaičiavimas, guolių parinkimas. Pleištų parinkimas ir patikrinimas. Movų parinkimas.

Ištrauka

Energijai perduoti nuo vienos mašinos kitai arba toje pačioje mašinoje nuo vienos grandies kitai, naudojami įvairūs mechanizmai, vadinami pavaromis.
Šiuolaikinėse mašinose naudojamos mechaninės, hidraulinės, pneumatinės ir elektrinės pavaros.
Mechaninės pavaros klasifikuojamos pagal įvairius požymius:
1) pagal judėjimo perdavimo fizines sąlygas: trinties pavaros ( frikcinės, diržinės, lyninės ), susikabinimo pavaros ( krumplinės, sliekinės, grandininės );
2) pagal varančiosios grandies sujungimo su varomąja būdą: pavaros su tiesioginiu varančiosios ir varomosios grandies kontaktu – frikcinės, krumplinės, sliekinės ir pavaros su tarpine grandimi, sujungiančia varančiąją grandį su varomąja – diržinės, lyninės, grandininės.
Kiekvienos pavaros mechanizmas turi du pagrindinius velenus: varantįjį ir varomąjį.
Reduktoriai sumažina varomojo veleno sukimosi dažnį ir tuo pačiu padidina sukimo momentą. Krumplinės arba sliekinės pavaros sudarančios atskirą agregatą vadinamos reduktoriumi. Jie montuojami transporteriuose, krovinių kėlimo įrenginiuose, staklėse. Reduktoriai projektuojami kaip tarpiniai mechanizmai konkrečiai mašinai ar mechanizmui. Reduktorių laipsnis nustatomas pagal priklausomybę ( n – 1( n – velenų skaičius)).
Kai tarp velenų yra didelis atstumas, sukamąjį judėjimą nuo vieno veleno kitam galima perduoti lanksčiu ryšiu, panaudojant trinties jėgą tarp skriemulio paviršiaus ir lankstaus kūno. Lanksčiam ryšiui naudojami įvairūs diržai. Pagal diržo skerspjūvio formą šios pavaros skirstomos į plokščių diržų, trapecinių, apvalių, krumpliuotų.
Diržinę pavarą sudaro du ratai ( varantysis ir varomasis ), vadinami skriemuliais, ir juos apgaubiantis begalinis diržas. Sukantis varančiajam skriemuliui, trinties jėga traukia diržą, kuris verčia suktis varomąjį skriemulį. Skriemulių ir diržo lietimosi paviršiuose atsiranda trinties jėga, jei diržas yra prispaustas prie skriemulių ratlankių, t. y. jei diržas įtemptas.
Plokštieji diržai gaminami odiniai, medvilniniai austi ir siūti, gumoti, vilnoniai, šilkiniai ir iš sintetinio pluošto, o trapeciniai – kordiniai – audininiai ir kordiniai – virviniai.
Trapecinio diržo pavarą palyginus su plokščių diržų pavaromis turi tokius privalumus:
1) pavara turi didesnį perdavimų skaičių;
2) galima naudoti mažiems tarpcentriniams atstumams;
3) pavara patikimai veikia esant bet kokiai pavaros padėčiai;
4) viena pavara gali sukti keletą varomųjų velenų, nenaudojant įtempimo ritinėlių;
5) pavara sklandžiai dirba, nes diržuose nėra sūdurimų;
6) pavarą lengviau uždengti;
7) pavara gali dirbti nutrūkus vienam diržui, nes trapeciniai diržai atlaiko dideles perkrovas.
Trapeciniai diržai yra standartizuoti, jų profiliai žymimi raidėmis: O, B, A, Γ. Ir ilgiai skiriasi. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-10-17
DalykasMechanikos kursinis darbas
KategorijaMechanika
TipasKursiniai darbai
Apimtis14 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis231.94 KB
AutoriusLaura
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas6
Mokytojas/DėstytojasE. Vosylius
Švietimo institucijaKauno kolegija
FakultetasTechnologijų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Masinu detaliu kursinis projektavimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 14 puslapių 
  • Kauno kolegija / 6 Klasė/kursas
  • E. Vosylius
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą